Peste un sfert dintre români ar cumpăra o pompă de căldură. Numărul s-ar dubla dacă ar primi subvenţii

EconomicPeste un sfert dintre români ar cumpăra o pompă de căldură. Numărul s-ar dubla dacă ar primi subvenţii

Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenţii unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziţioneze o pompă de căldură în următorii doi-trei ani, iar peste jumătate (52%) dintre aceştia susţin că ar face imediat trecerea către încălzirea cu o pompă de căldură, dacă ar beneficia de subvenţii de la stat.

Sondajul a fost realizat în perioada august-septembrie 2024 pe un eşantion de 1960 de respondenţi.

Potrivit sondajului, aproape trei sferturi dintre cei intervievaţi (peste 70%) consideră că statul ar trebui să acorde subvenţii pentru a facilita tranziţia către pompele de căldură, iar 85% spun că acestea ar influenţa decisiv sau cel puţin ar juca un rol important în luarea unei decizii privind achiziţionarea acestui tip de echipamente.

Pentru aproape două treimi dintre respondenţi (65,8%), reducerea costurilor la utilităţi este principalul argument în favoarea alegerii unei pompe de căldură. Alte argumente în favoarea achiziţiei unei pompe de căldură sunt tripla utilitate oferită (încălzire, răcire şi producerea apei calde menajere – 55,65%), nivelul scăzut de poluare (35,36%), posibilitatea utilizării în zone unde nu există acces la reţele de termoficare sau gaze (15,94%) şi conectivitatea avansată prin intermediul aplicaţiilor (13,04%).

Pentru prima oară, sondajul a relevat că există un segment de consumatori (12%) pe care planurile UE de modificare a legislaţiei privind confortul termic i-ar putea determina să facă tranziţia spre pompele de căldură în viitorul apropiat.

Rezultatele sondajului evidenţiază o nevoie acută de informare în rândul consumatorilor cu privire la pompele de căldură, întrucât 43,67% dintre respondenţi au menţionat lipsa de informaţii ca fiind un factor determinant în decizia lor de a nu achiziţiona deocamdată o pompă de căldură. Sursele cele mai importante de informare pentru consumatori rămân articolele şi blogurile (36,78%) dar şi consultanţii sau experţii în încălzire (35,52%).

“Tranziţia la pompe de căldură presupune trecerea la o nouă paradigmă de confort termic. Vorbim despre un proces complex, care presupune timp, dar şi consum de resurse. Acestea nu sunt doar resurse materiale, unde discuţia este mai amplă şi implică un sprijin din partea statului pentru consumatori; ele se referă şi la sursele din care oamenii îşi iau informaţia. Observăm că unul dintre impedimentele adoptării pompei de căldură ca soluţie de încălzire este insuficienta informare, motiv pentru care derulăm constant campanii de informare şi educare. Noi recomandăm această soluţie ca un prim pas în adaptarea consumatorilor, care astfel vor putea face economii la energie într-un mod foarte prietenos cu mediul”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Head of East Europe Southern Countries – Ariston Group.

Ariston România este filiala locală a companiei italiene Ariston Group, unul dintre liderii internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Citeste si...

Etichete:

Cele mai populare articole