Google a transmis oficial că integrarea inteligenței artificiale în motorul său de căutare nu afectează negativ traficul organic trimis către site-urile web. Reacția vine în contextul în care mai multe publicații internaționale au semnalat scăderi semnificative de trafic după implementarea AI-ului generativ, care afișează direct în rezultate rezumate ale conținutului căutat.
Recent, și în România s-au înregistrat scăderi semnificative de trafic la o serie de site-uri de știri cu tradiție, conform surselor Informaetca.ro.
Un studiu recent publicat de Pew Research arată că utilizatorii tind să dea mai rar click pe linkuri, ceea ce a alimentat preocupările legate de impactul AI-ului asupra presei online și a creatorilor de conținut.
Vezi și Google urcă pe locul patru la vânzările de smartphone-uri în SUA
Într-o postare pe blogul companiei, Liz Reid, vicepreședinte Google Search, susține că volumul general de trafic organic a rămas stabil în comparație cu anul trecut. Potrivit acesteia, unele site-uri înregistrează creșteri, în timp ce altele înregistrează scăderi – diferențe puse de Google pe seama strategiei de conținut adoptate.
Compania afirmă că observă o creștere a traficului pentru platformele care oferă conținut în format video, podcasturi, forumuri sau „voci autentice”, fără a oferi detalii suplimentare privind metodologia de măsurare sau criteriile de clasificare a acestor site-ur